آموزشی

چگونگی رژیم کتوژنیک بر سلامت مو

بدن شما از کربوهیدرات ها برای سوخت رسانی به بدنتان استفاده می کند. هنگامی که از رژیم سخت کتو  استفاده می کنید ، تعداد کربوهیدرات هایی را که مصرف می کنید به شدت محدود می کنید، بنابراین بدن شما به استفاده از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت متوسل می شود. این فرآیند که در آن بدن شما شروع به مصرف چربی به جای کربوهیدرات می کند به عنوان کتوز شناخته می شود. در حالی که از این روش برای سوزاندن چربی های بدن استفاده شده است، اما عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید، به خصوص آنهایی که می توانند باعث ریزش مو و سوء تغذیه شوند.

چگونه کتوز بر بدن و موی شما تأثیر می گذارد ؟  هنگامی که بدن شما در نتیجه حفظ رژیم کتو، فرآیند کتوز را طی می کند، در معرض خطر سوءتغذیه و کمبود ویتامین قرار می گیرید. وقتی رژیم کتو را شروع می کنید، دو اتفاق می افتد. اولین مورد تغییر در دریافت مواد مغذی است که در مورد آن صحبت کردیم. مورد دوم این است که کالری دریافتی را به شدت کاهش می دهید. در نتیجه بدن شما کالری و مواد مغذی کمتری دریافت خواهد کرد. این می تواند مستقیماً موهای شما را تحت تأثیر قرار دهد و موهای شما را کدر و ضعیف کند و در نهایت باعث ریزش مو شود.

ویتامین هایی که برای موهای سالم ضروری هستند  عبارتند از:  ویتامین C ، ویتامین A ، ویتامین D ، ویتامین E ، پروتئین و اهن اینها ویتامین ها و مواد مغذی هستند که در بسیاری از غذاها مانند سبزیجات نشاسته ای و سبزیجات شیرین که در رژیم کت از آنها پرهیز می شود، یافت می شود. خوشبختانه، این مواد مغذی را می توان در غذاهای سالمی یافت که برای شما و موهایتان مفید است. غذاهایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند چند غذای سالم که فوق‌العاده مغذی هستند و برای موهای شما مفید هستند، آنهایی هستند که در سبزیجات برگ‌دار، میوه‌ها و سبزیجات حاوی بتاکاروتن و چربی‌های طبیعی مانند روغن‌ها و آووکادو یافت می‌شوند.

غذاهایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند مانند اسفناج، هویج، چغندر، روغن آرگان و صدف. این غذاها نه تنها هنگام مصرف برای موهای شما عالی هستند، بلکه برای محصولات مراقبت از مو نیز ترکیبات باورنکردنی ایجاد می کنند. استفاده از روغن‌های چرب مانند روغن آرگان یا روغن آووکادو روی موهایتان یک راه عالی برای تقویت و تقویت موهایتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *