آموزشی

خواص عصاره چای سبز چیست ؟

چای سبز  برای جلوگیری از ریزش مو است. ریزش مو بر بسیاری از مردان و زنان در سراسر جهان تأثیر می گذارد و دلایل مختلفی مانند استرس، رژیم غذایی، بیماری های خود ایمنی و تغییرات هورمونی دارد. ریزش موی هورمونی که به نام آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود، حدود ۵۰ میلیون مرد و ۳۰ میلیون زن را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، ۵۰ درصد از مردان و ۲۵ درصد از زنان ۵۰ ساله و بالاتر، درجاتی از ریزش موی مرتبط با هورمون را تجربه خواهند کرد. در طول ریزش مو، چرخه رشد طبیعی مو تغییر می کند.

این چرخه شامل سه فاز است – آندروژن (رشد مو)، کاتاژن (مرحله انتقالی) و تلوژن (ریزش مو) .

دو هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون می توانند فاز رشد مو را کاهش داده و ریزش مو را افزایش دهند. برخی تحقیقات نشان داده اند که EGCG می تواند اثرات این هورمون ها را بر روی مو مهار کند و ریزش مو را کند کند. در یک مطالعه آزمایشی با بودجه شرکت، ۱۰ شرکت کننده مبتلا به آلوپسی آندروژنیک مکملی به نام فورتی ۵ را به مدت ۲۴ هفته مصرف کردند. در پایان مطالعه، ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در رشد مجدد مو پیشرفت قابل توجهی داشتند. با این حال، این مکمل حاوی مقدار نامعلومی از عصاره چای سبز، ملاتونین، ویتامین D، امگا ۳، امگا ۶، بتا سیتوسترول و ایزوفلاون های سویا بود. بنابراین، دشوار است که بدانیم آیا عصاره چای سبز منجر به این بهبودها شده است ؟

در یک مطالعه، موش هایی که درمان موضعی چای سبز غنی از EGCG دریافت کردند، نسبت به موش هایی که درمان دریافت نکردند، به طور قابل توجهی ریزش مو کمتری داشتند. به نظر می رسد که EGCG با طولانی کردن فاز آندروژن رشد مو و کند کردن فاز تلوژن، که منجر به ریزش مو می شود، ریزش مو ناشی از تستوسترون را کاهش می دهد . از رشد مو حمایت می کند چای سبز از رشد و رشد مجدد موی سالم حمایت کند.

چای سبز نه تنها به راحتی در دسترس است، بلکه عاری از مواد شیمیایی با عوارض جانبی ناچیز یا بدون عوارض است. ما قبلاً فواید آن را برای کاهش وزن، مشکلات گوارشی و مقابله با اختلالات پوستی دیده‌ایم، بنابراین جای تعجب نیست که این نوشیدنی برای مراقبت از مو نیز عالی است!

 چای سبز حاوی خواص ضد التهابی است

که می تواند به رشد موهای شما کمک کند! همچنین پوست سر شما را تمیز و عاری از هرگونه عفونت می کند.

باکتری ها و انگل های قارچی را از بین می برد

ما می دانیم که به نظر خشن است، اما پوست سر شما محل مناسبی برای رشد انگل های باکتریایی یا قارچی است! این ساکنان ناخواسته ریشه موهای شما را ضعیف می کنند و این اغلب منجر به ریزش مو می شود. موهای خود را با چای سبز بشویید و این انگل ها را از دسترس دور نگه دارید!

دارای کاتچین های طبیعی است

چای سبز حاوی مقدار زیادی کاتچین است که در طبیعت آنتی اکسیدان هستند. این ترکیبات به کاهش دی هیدروتستوسترون (DHT) که مسئول ریزش مو است کمک می کند.

چای سبز نیروگاهی از مواد مغذی از جمله ویتامین B است.

بسیاری نمی دانند که ویتامین B نقش مهمی در کنترل ریزش مو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *