آموزشی

خواص کافئین برای موها

ریزش مو می تواند به دلایل بسیاری از جمله بیماری، ژنتیک و مدیریت نادرست استرس ایجاد شود. ، آلوپسی آندروژنیک ، شایع ترین نوع ریزش مو است. آلوپسی آندروژنیک توسط DHT (دی هیدروتستوسترون)، محصول جانبی هورمون آندروژن تستوسترون هستند . فولیکول های موی ما به ویژه به DHT حساس هستند. هنگامی که DHT بیش از حد در بدن وجود دارد، شروع به اتصال به فولیکول‌ها می‌کند و باعث کوچک شدن آن‌ها می‌شود و در نهایت، آنها می‌میرند و تولید تارهای مو را متوقف می‌کنند. این امر منجر به نازک شدن مو، طاسی و ریزش بیش از حد مو می شود.

 

مشخص شده است که کافئین توانایی جلوگیری از اثرات DHT بر فولیکول های مو را دارد. وقتی کافئین به صورت موضعی استفاده شود، می تواند پوست سر را تحریک کرده و سلول های مو را تشویق کند تا ATP بیشتری تولید کنند( نوعی انرژی که مسئول رشد مجدد مو است) این کار چرخه رشد مو را تسریع می کند و مرحله رشد را طولانی می کند و ریزش مو را به تاخیر می اندازد و باعث می شود موها ضخیم تر و بلندتر شوند. کافئین همچنین ممکن است تعداد سلول‌هایی را که رشته‌های مو و لایه محافظ آن را تشکیل می‌دهند، افزایش دهد و هورمون‌هایی را تحریک کند که باعث رشد بافت‌ها و ترمیم موهای سالم و بدون آسیب می‌شوند. هنگامی که کافئین روی پوست سر ماساژ داده می شود، می تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که مواد مغذی و مواد معدنی مناسب به فولیکول های مو برای تقویت موهای سریع تر، سالم تر و قوی تر ارائه می شود.

فواید کافئین برای مو چیست؟

تحقیقات نشان داده است که کافئین علاوه بر اینکه موهای بلندتر و ضخیم‌تری به شما می‌دهد، از طرق مختلف به ظاهر و بافت مو نیز کمک می‌کند.

کافئین بافت مو را بهبود می بخشد.

اگر موهای شما شکننده یا خشک می شود، بسیاری از افراد برای احیای ظاهر آن به نرم کننده های عمیق روی می آورند. با این حال، شستشوی موهای کدر خود با قهوه ممکن است درخشش طبیعی آن را بازیابی کند زیرا حاوی فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان هایی است که بازسازی مو را تقویت می کند) هستند. در نتیجه ساقه‌های مو صاف‌تر می‌شوند و وز شدن موها را از بین می‌برند و موها را قابل کنترل‌ تر و راحت‌تر می‌کنند. علاوه بر این، کافئین روغن های طبیعی مو را از بین نمی برد و به حفظ رطوبت برای ایجاد درخشندگی دلپذیر کمک می کند.

چگونه می توانم به طور موثر از کافئین برای سلامت مو استفاده کنم؟

بهترین راه برای بهره مندی از کافئین، جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو با شامپوهای کافئین دار یا سرم های دارای کافئین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *